Parsin.mihanblog.com

www.jalalvandi.ir

Parsin.mihanblog.com

www.jalalvandi.ir

رایانشانی خود را وارد کنید و آخرین مطالب را روزانه دریافت کنید:

توضیحات درباره خبرنامه

وی چت ایرانی "دیالوگ 7"

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ب.ظ

بعد از فیلتر شدن وی‌ چت٬ برنامه‌ی گفتگو (Dialog) برنامه‌ای جدید و البته تازه‌کار با پسوند «ایرانی» برای ارتباط با دوستان منتشر شده است. به گفته ی سازنده آن – شرکت ارتباط گویا همراه اروند – این برنامه اولین پیام رسان ایرانی با قابلیت های منحصر بفرد از جمله نمایش افراد آنلاین نزدیک به شما ، نمایش محل دقیق دوستان شما روی نقشه ، ارسال تصویر و صدا ، مکالمه صوتی یا حتی گفت و گوی گروهی دارد.

«مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی» مورد گفت‌و‌گو می‌نویسند:

    متخصصان ایرانیِ شرکتِ ارتباط همراه گویا اروند، تولید کننده گوشی های تلفن همراه GLX، نرم افزاری را طراحی کرده اند که می تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزارهای بیگانه باشد.

نرم افزار گفتگو نرم افزار جدید شرکت جی ال ایکس است که محیطی ساده و کار آمد را برای ارتباطات ایرانیان با یکدیگر فراهم می کند. این نرم افزار اندرویدی دارای امکانات زیادی از جمله امکان چت کردن، نمایش افراد آنلاین نزدیک به شما، نمایش محل دقیق دوستان شما روی نقشه، ارسال تصویر و صدا، مکالمه صوتی و امکانات بسیار دیگر می باشد. نرم افزار گفتگو قابل نصب و اجرا بر روی همه گوشی های اندرویدی با نسخه ۲٫۳ به بالا می باشد و طراحان آن وعده داده اند به زودی نسخه های iOS ، Symbian و  Windows phone را نیز منتشر خواهند کرد.

این نرم‌افزار یک راهنمای فارسی (لینک پشتیبان) نیز دارد که قابل دریافت است. در این راهنما به موارد زیر اشاره شده است که به این معنا می‌باشد اطلاعات رد و بدل شده در داخل این نرم‌افزار روی سرورهای شرکت ارتباط گویا همراه اروند (احتمالاً داخل ایران) ذخیره می‌گردد:

  •     داشتن ۵۰ سرور حرفه ایی که میتوانند بیش از ۱۰ میلیون کاربر را پشتیبانی کنند
  •     بهینه سازی شده ویژه کاربران ایرانی

طی یک جستجو به نسخه آلفا (لینک پشتیبان) این برنامه با حجم ۴.۶۸ مگابایت رسیدیم و تصمیم گرفتیم این برنامه را با وی‌ چت مورد بررسی قرار دهیم تا تفاوت‌ها یا شباهت‌هایشان مشخص گردد.

وی‌چت در سمت راست و گفتگو سمت چپ تصاویر است.

dialog7