Parsin.mihanblog.com

www.jalalvandi.ir

Parsin.mihanblog.com

www.jalalvandi.ir

رایانشانی خود را وارد کنید و آخرین مطالب را روزانه دریافت کنید:

توضیحات درباره خبرنامه

اولین تجربه وبلاگ نویسی من!

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵ ب.ظ

یادمه اولین بار که با واژه وبلاگ آشنا شدم اسفند 79 بود

میگم اسفند چون یادمه دم دمای عید بود

یه دوستی داشتم به اسم احسان پیکر آرا (ما صداش میکردیم احسان پیکارا peykara)

این داداش احسانمون اونموقع تو کار طراحی سایت و اینا بود

اونموقع هم مثل الان اینترنت بین مردم جا نیافتاده بود و اینترنت دایل آپ بود و صفحات ساده و استاتیک اینترنتی

یادمه این دوستم یه صفحه برای خودش طراحی کرده بود که توش یادداشت ها و مطالبش رو قرار میداد

یه صفحه مستطیل مانند که خیلی کم تصویر داخلش استفاده شده بود

کنار صفحه هم لینک داده بود به صفحات قبلی و بعدی و مطالب قبلی و بعدی

خیلی ساده

چون دم دمای عید نوروز بود من رفتم خونشون برای جابجایی اساس و اینا.چون مجردی زندگی میکرد

منو نشوند پشت کامپیوترش برنامه ی نوت پد ویندوز 98 رو باز کرد.یه برگه هم جلوی میز بود.گفت هرچی تو این میبینی بنویس داخل نوت پد

یه مطلب بود درباره ی بررسی دین از راه دانش

من اون مطلب رو تایپ میکردم اونم به کار ها میرسید!

یک صفحه برگه اچار رو من در عرض سه ساعت تایپ کردم.چون با کامپیوتر کار نمیکردم تایپم سریع نبود

بعد از این که تایپ کردم اون فایل نوت پد رو  اومد نشست یه سری کد لا به لاش قرار داد(همون تگ های HTML)

بعد اونو اپلود کرد داخل هاست وبلاگش و وارد یه بخش دیگه شد و لینک داد به اون فایل داخل صفحه اصلی

منم اونموقع از این چیزا سر در نمیاوردم.با کمال حیرت دیدم نشونش داد!!!(مثل این ندید بدید ها)

این قضیه مال وقتی هستش که نه بلاگفایی بود نه پرشین بلاگی نه فیسبوک و کلوب و رز بلاگ و.........

که بعد ها هم بخاطر یه سری مسائل وبلاگش فیلتر شد و بعدم خذفش کرد(اما هنوز هم تمام آرشیو هاشو داره)

اره خلاصه اولین بار که من اسم وبلاگ رو شنیدم اونموقع بود

حالا اینارو میگم که مقایسه کنید با الان(مسخرس!!!!)

الان هرکسی بسیار راحت تر از آب خوردن میتونه تو فضای مجازی دیده بشه

با چند کلیک ساده

میتونه یه وبلاگ با آدرس مجزا و کلی امکانات مثل کامنت و پیوند و کد های جاوا و عشق سنج و چمیدونم ساعت و شکل موس و ریزش باران و...... داشته باشه

حتی وبلاگش تو قسمت وبلاگ های بروز شده و موتور های جستجو هم براحتی قرار بگیره و نخواد تو سایتای معروف تبلیغ کنه!!!و همه ببینن

جدا از این ها، الان

دنیا دنیای تکنولوژی و ارتباطاته

عصر دیده شدن و نشون دادن

دوره ی معرفی کردن و معرفی شدن

پس سعی کنید نهایت استفاده رو ازش ببریدwink